субота, 30 січня 2016 р.

Норми оцінювання


Шановні батьки!
З другого семестру діти 2 класу переходять на оцінювання в балах. З поданими матеріалами ви зможете ознайомитися в зошитах для батьківських зборів, які я поверну вам в понеділок 1 лютого.
У кого ці зошити ще вдома, прошу принести їх в понеділок.

Додаток
до листа Міністерства освіти  і науки України
від 28 січня  2014 № 1/ 9 – 74


Інструктивно-методичні матеріали
щодо контролю та оцінювання  навчальних досягнень учнів початкових класів загальноосвітніх навчальних закладів

Повністю з матеріалами можна ознайомитися в Інтернеті за посиланнями:

vvosvita.at.ua/Norm_Doc/1222.doc

  Лист МОН від 28.01.2014 № 1/9

             ippo.dn.ua/assets/Uploads/ListMON28.01.1419-74MR2.doc


Оцінювання навчальних досягнень учнів здійснюється за 12­бальною шкалою:
 «Мови і літератури»                          «Математика»                                     «Природознавство»                          «Суспільствознавство»                           «Трудове навчання».

Оцінювання навчальних досягнень учнів здійснюється вербально (словесно)  з предметів:
«Сходинки до інформатики»            «Музичне мистецтво»            «Образотворче мистецтво»               «Основи здоров’я»
                                      «Фізична культура»


Рівні навчальних досягнень учня
I рівень—початковий  (1-3 бали)
Учень/учениця засвоїв/засвоїла знання у формі окремих фактів, елементарних уявлень, які може відтворити; володіє різними видами умінь на рівні копіювання зразка виконання способу дії; виконує самостійну роботу під безпосереднім керівництвом учителя, але допомогу не може сприйняти відразу, а потребує детального кількаразового її пояснення;
 II рівень—середній (4-6 балів)
Учень/учениця володіє знаннями у формі понять, відтворює їх зміст, ілюструє прикладами з підручника; відповідь будує у засвоєній послідовності; володіє вміннями на рівні виконання способів діяльності за зразком у подібній ситуації; самостійну роботу виконує зі значною допомогою;
III рівень—достатній (7-9 балі )
Учень/учениця володіє поняттями, відтворює їх зміст, ілюструє не тільки відомими, а й новими прикладами, встановлює відомі внутрішньопонятійні зв’язки; вміє розпізнавати об’єкти за різними ознаками, які охоплюються засвоєними поняттями; під час відповіді може відтворити засвоєний зміст в іншій послідовності, не змінюючи логічних зв’язків; володіє вміннями на рівні застосування способу діяльності за аналогією; самостійні роботи виконує з незначною допомогою вчителя; володіє вміннями виконувати окремі етапи розв’язання проблеми і застосовує їх у співробітництві з учителем;
IV рівень—високий (10-12 балів)
Учень/учениця володіє системою понять в межах, визначених навчальними програмами, встановлює як внутрішньопонятійні, так і міжпонятійні зв’язки; вміє розпізнавати об’єкти за різними ознаками, відповідь аргументує новими прикладами; вміє застосовувати способи діяльності за аналогією і в нових ситуаціях; самостійні роботи виконує без допомоги вчителя; виконує творчі завдання.

Вимоги до ведення  учнівських зошитів
У 2-4-х класах для навчальних класних і домашніх завдань з ук­раїнської та інших мов, математики рекомендується вести по два зошити (для періодичної заміни їх під час перевірки вчителем).
Для контрольних робіт з мов і математики використовується окре­мий зошит, у якому учні виконують також роботу над помилками.
У 1 та 2 класах зошити підписує вчитель, у 3-4 класах – це роблять учні за зразком, написаним учителем на дошці.
У 1-4 класах рекомендується використовувати для письма кулькові ручку з пастою синього або фіолетового  кольору, а для креслення – олівець.
Під час виконання письмової роботи учням рекомендується дотримуватися однакових інтервалів між словами, дописувати кожен рядок до кінця, орієнтуючись на прави­ла переносу і не виходячи за межі рядка, дотримуватися абзаців.
Якщо потрібно виправити помилку, учень має закреслити неправиль­но написану літеру чи цифру навскіс (справа наліво) і замість неї зверху написати потрібну літеру чи цифру. Якщо треба замінити слово, словоспо­лучення, речення або числовий вираз, то його слід закреслити тонкою горизонтальною лінією, а не брати в дуж­ки, оскільки дужки є пунктуаційним знаком, і далі записати правильно.
Виправлення (закреслення та поновлення) написаного треба робити ручкою, а не олівцем.
Учні мають бережливо використовувати зошит: не починати новий, доки не списано попередній; користуватися обгортками; не бруднити сторінок; не виривати аркушів.
Ведення робочих зошитів з мов та математики оцінюється щомісяця протягом кожного семестру. При цьому береться до уваги:
- у зошитах з мов: каліграфію, грамотність, культуру оформлення письмових робіт і наявність робіт над помилками. За кожний параметр виставляється від 1 до 3 балів;
- у зошитах з математики: охайність зошита та культуру оформлення робіт (дата, назва та вид роботи, розміщення завдань на сторінці, охайність креслень і виправлень, робота над помилками тощо). За мовні помилки оцінка не знижується. Також не впливають на цю оцінку математичні помилки – вони враховуються під час перевірки кожної письмової роботи. 
Оцінку за ведення зошитів заносять до класного журналу і враховують як поточну. 


Вимоги до оформлення письмових робіт з математики
    Запис математичних завдань розпочинають на другій повній клітинці зверху та другій клітинці від поля чи згину сторінки зошита.
   Між записами дати, назви роботи та її виду в зошитах з математики пропускають одну клітинку.
   Між кінцевим рядком завдання однієї письмової роботи і початком наступної в зошитах з математики пропускають чотири клітинки для виставляння оцінки та для поміток учителя.
    Літери і цифри рекомендується писати у клітинці зошита похило,  кожну цифру, знак і літеру записувати в окремій клітинці.
   Цифри в 1-4 класах записуються висотою в одну клітинку. Малі літери в 1-2 класах – висотою в одну клітинку, в 3-4 кла­сах – 2/3 клітинки. Великі літери в 1-4 класах пишуть заввишки в півто­ри клітинки.
   Між виразами відстань добирають довільно (2-3 клітинки), але з дотриманням си­метрії та економії паперу.
Добір форми скороченого запису задачі учень здійснює самостійно. Незначні неточності в записі короткої умови не впливають на оцінку.
Після чисел найменування пишуть скорочено:
– без крапки: 3 мм,  5 см, 7 дм, 9 м, 12 км; 2г, 7 кг, 9 ц, 10 т; 12 с, 17 хв, 15 год; 15 грн;
крапка ставиться після скороченого найменування грошової оди­ниці-копійки: 20 к.
Одиниці швидкості скорочено записують так: 60 м/с, 17 км/год
Одиниці площі: 18 см2, 31 дм2, 73 м2 .
Назви предметів біля цифри записують за правилами ско­рочень:   8 д. (8 дерев), 14 гр. (14 грибів), 36  ябл. (36 яблук).
У відповіді до задачі назви предметів пишуть повністю: учень прочитав   5 казок.

Українська мова (письмові роботи)
Оцінювання грамотності:
– орфографічні і пунктуаційні помилки вважаються рівноцінними;
– помилка в одному й тому самому слові, яке повторюється в роботі кілька разів, вважається однією помилкою; помилки на одне правило, але в різних словах вважаються різними помилками;
негрубими вважаються такі помилки: повторення тієї самої букви в слові; недописування букви в кінці слова (не за правилом); двічі підряд написане те саме слово в реченні. Дві негрубі прирівнюються до однієї грубої помилки;
чотири охайні виправлення (неправильне написання на правильне) прирівнюються до однієї помилки;
– орфографічні та пунктуаційні помилки на невивчені правила виправляються, але не враховуються (якщо відповідні слова не були виписані на дошку під час диктанту, а розділові знаки не диктувалися вчителем).
1 б.- 9 і більше помилок      7 б.- 3 помилки
2 б.- 8 помилок                     8 б.- 2 помилки
3 б.- 7 помилок                     9 б.- 1 помилки
4 б.- 6 помилок                 10 б.- 1 негруба помилка або 2-3 виправлення
5 б.- 5 помилок                 11 б.- 1 виправлення
6 б.- 4 помилки                 12 б.- без помилки
При оцінюванні графічних навичок враховується: форма, розмір, нахил, поєднання літер; культура оформлення письмової роботи і швидкість письма.
Швидкість письма:
2 клас16-25 знаків за хвилину,
3 клас 26-35 знаків за хвилину,
4 клас –  36-45 знаків за хвилини

Контрольне списування
За списаний текст виставляється дві оцінки:
одна – за грамотність, друга – графічні навички (дотримання норм за кожним із зазначених шести параметрів оцінюється двома балами (в сумі 12 балів). За незначне відхилення від норми за тим чи іншим параметром  знімається 1 бал, за значне – 2 бали).

Математика
Оцінювання письмових робіт

1 б.- робота виконувалась, але допущено 9 і більше грубих помилок
2 б.- правильно виконано менше 1/3 роботи або в роботі допущено 8 грубих помилок
3 б.- правильно виконано 1/3 роботи або в роботі допущено 7 грубих помилок                 
4 б.- правильно виконано 2/5 роботи або в роботі допущено 6 грубих помилок
5 б.- правильно виконано половину роботи або виконано роботу в повному обсязі й допущено 5 грубих помилок                   
6 б.- правильно виконано 3/5 роботи або виконано роботу в повному обсязі й допущено 4 грубі помилки
7 б.- правильно виконано 2/3 роботи або виконано роботу в повному обсязі й допущено 3 грубі помилки               
8 б.- правильно виконано 3/4 роботи або виконано роботу в повному обсязі й допущено 2 грубі помилки
9 б.- робота виконана в повному обсязі, але допущено 1 грубу й 1 негрубу помилку                 
10 б.- робота виконана в повному обсязі, але допущено 1 негрубу помилку
11 б.- робота виконана правильно в повному обсязі окрім завдання підвищеної складності або творчого               
12 б.- робота виконана правильно в повному обсязі, в тому числі завдання підвищеної складності або творчого

Якщо учень (учениця) самостійно знаходить і охайно виправляє допущену помилку, то  це не вважається недоліком роботи.


 До грубих помилок належать:
-          неправильне обчислення у завданні, мета якого – перевірка обчислювальних умінь і навичок;
-          неправильне розв'язання задачі (пропуск дії, неправильний добір дії, зайва дія);
-          незнання або неправильне застосування властивостей, правил, алгоритмів, залежностей;
-          невідповідність виконаних вимірювань та геометричних побудов умові завдання.
Негрубими помилками є:
-         неправильно виконане обчислення у випадку, коли метою завдання не передбачена перевірка обчислювальних умінь і навичок;
-         відсутність пояснювального тексту, відповіді завдання, назви величин або невідповідність їх виконаним діям та отриманим результатам;
-         не доведене до логічного кінця перетворення величин;
-         неправильне за стилістикою формулювання запитання чи відповіді задачі;
-         неправильне списування даних завдання за умови правильного його виконання;
-         помилки у записах математичних термінів, символів, позначеннях геометричних фігур.




Немає коментарів:

Дописати коментар